torsdag 26 maj 2011

Vad alla mammor behöver veta!


Det här är faktiskt så ....jag vet inte var jag ska börja. Gilettes tips till mammor (!) om när deras döttrar (!) är mogna (!) att börja raka sig. Och så undrar jag vilka är dessa mammor som känner ett behov av att gå in på gilettes hemsida för att finna råd om vad de ska säga till sina döttrar om rakning? Kan liksom bara hånskratta när jag ser det. Och det blir elakare och elakare ju mer jag analyserar detta.

På frågan

Hur kan jag hjälpa min dotter stå emot grupptrycket att raka sig? Svarar Gilette följande:

" Grupptryck kan vara stressigt. Påminn din dotter om att det är hennes kropp och hennes val, hon ska börja raka sig när hon tycker att det passar just henne. Det finns inte någon ”rätt" tidpunkt att börja raka sig. Och förstås, låt henne veta att när hon är redo finns du där för att hjälpa henne komma igång."
Alltså inte om utan när. Vi blir också upplysta om att det är billigt att raka sig. Till och med lönsamt. Det kostar 400 kronor per år. Mindre än en handväska (!).
Fast detta måste ju vara ett skämt. Titta själva så får ni se:Gilettes tips och fakta till mammor om döttrars rakning. Och här finns videon för män om hur Man rakar sig. Hmm undrar om det finns en sida för pappor om vad de ska ge för tips till sina söner. Eller kanske för pappor om vad de ska ge för råd till sina döttrar. Fast det kanske vore lite väl wild and crazy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar