söndag 22 maj 2011

Rolllistan till Hunger Games - Jag vill se den nu!


Har ni sett den? Jag menar såklart rollistan till Hunger Games! Det är nästan svårt att inte hoppa lite, för den ser så väldigt, väldigt lovande ut. Först var jag ju väldigt glad över att Jennifer Lawrence fick rollen som Katniss. Eller glad är nog fel ord. Snarare lättad. Redan när jag såg henne i Winters Bone tänkte jag att hon skulle vara en av de bästa i hennes ålder för rollen som Katniss. Hon spelar även i senaste X-men filmen i rollen som Mystique. Totalt tre väldigt olika karaktärer, alla starka kvinnor. Coolt!

De bägge killarna Peeta Mellark, spelas av Josh Hutcherson och Gale Hawthorne, spelas av Liam Hemsworth, vet jag inte särskilt mycket om. Men de ser ut ungefär som jag föreställt mig. Josh har balnd annat spelat tonårssonen i The Kids are Allright.

Desto viktigare är rollen som Haymitch, en av mina absoluta favoritkaraktärer. När jag läste trilogin föreställde jag mig alltid Robert Carlyle som spelar Dr Rush i Stargate Universe som det ultimata alternativet. Nu blir det i stället Woody Harrelson som kommer att axla rollen som den geniala men lätt försupne mentorn. Och efter att ha ställt om hjärnan så tror jag han kommer bli en lysande Haymitch!

Generellt tycker jag att de hittat folk som både till karaktär och utseende passar så himla bra. Några exempel: Elizabeth Banks som Effie Trinket och Willow Shields som Rose. Nu väntar jag med spänning på att  hela listan med Katniss styling-team ska släppas...

Usch, jag är så nervös, för den här rollistan har fått mina förväntningar att stiga. Ska de klara av att göra filmerna så pass bra som böckerna kräver?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar