torsdag 19 maj 2011

Tomt efter säsongsavslut

Saknad1 Särskilt kommer jag sakna Eli och Dr Rush

Saknad 2 Denna härliga triviala serie. Vampire Diaries.


Det känns lite tomt. Förra veckan var det säsongsavslut på två av de serier som jag följt under våren. Stargate Universe (SGU) och Vampire Diaries.

Avslutningen på SGU var en riktig besvikelse, särskilt när vi nu fått veta att det förmodligen inte kommer att bli någon fortsättning. Alltså blir det inget riktigt slut på historien. Trist. Särskilt eftersom jag nog tycker att serien var den bästa SG-omgången hittills och generellt stod sig helt okej inom rymdseriegenren.

När det gäller Vampire Diaries räknar jag iskallt med att det hänger med en säsong till. Folk får säga vad de vill, jag kommer att hänga kvar. Och jag ser fram emot att se rollerna kastas om i brödraparet Salvatore. Det är dags nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar