lördag 2 april 2011

Ghost World


Det här är en riktig feel good-film i lugnt tempo med skön musik, snygga miljöer och harmoniskt foto. För alla er som gillar filmer i stil med Amelie från Monmartre och Juno är denna ett måste. Hur jag hittills lyckats missa denna pärla från 2001 är ett mysterium.

Enid och Rebecca är två coola outsiders som precis slutar high school när filmen börjar. Vi får följa dem  under sommaren som följer. Svårare än så är det inte.

Redan från bildruta ett vet jag att jag kommer att gilla den här filmen. Och kan det bli annat än bra med en trio bestående av Thora Birch, Scarlett Johansson och Steve Buscemi i rollistan. Dessutom är filmen snygg in i minsta detalj och jag kan erkänna att jag vill ha varendaste plagg som Enid har på sig.

Stort tack till Filmmedia.se som uppmärksammade mig på filmens existens,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar